Hnízdil Team

Haná na blátě

Po nevydařeném závodě v Milovicích jsem vynechal další díl ČP Masters v Třebíči a společně s trenérem vyrazil na minisoustředění do Toskánska. Vzhledem k předpovědi počasí pro ČR nebylo v souladu s normálně fungujícím lidským mozkem tuhle možnost nevyužít. Projekt Sport&Races, trenér a kamarád Petr Novák a já = 4 dny v Itálii a tréninky, které bych ve zmrzlých Čechách rozhodně nezvládl. Po návratu jsem se ještě zajel podívat do Slaného na cyklokrosové závody kategorie C1, abych se před mistrákem naposledy podíval „jak se to dělá“! V pátek ráno jsme vyrazili směr Náměšť na Hané, abychom si projeli trať. Už druhý den smrkám nonstop a v kapse mám místo kapesníku roli toaletního papíru… Vystačí mi akorát na cestu. Okruh v Náměšti je už připravený (škoda, že ne moc pečlivě posekaný – respektive v jedné psáži vůbec, což bych na mistráku nečekal…), ne moc technický, s poměrně zásadním převýšením a dlouhým výběhem. Asi by mi to mělo sedět!

V sobotu ráno jsem rozlepil oči a v uších mi zněl zvuk kapek vody dopadajích na okna… A sakra! Včerejší nadšení rázem opadlo. Uvidíme, jaká bude realita na trati. Prášit se rozhodně nebude… A když déšť během dopoledne neustává, naopak zesiluje, je jasný, že se dneska pojede pravej cyklokros! Na startu ve 14 hodin jen několik nejotrlejších borců. Startovní rošt docela úzkej. Takže ačkoliv mám první lajnu, stojím na rozbahněné trávě mimo asfalt – nic moc… Start – jako obvykle – taky nic moc. Okamžitě si buduje viditelný náskok Mistr Evropy Masters Ondra Zelený a odjíždí úplně všem. Vítězí s náskokem 1,5 minuty před Pavlem Linetem a Petrem Pospíšilem. Ale zpátky mezi pozemšťany! V závodě se snažím jet, co to jde. Ale s plným nosem to moc nejde… 🙁 Místa, co mi měla sedět – výjezd po asfaltu a dlouhé roviny na začátku okruhu – si neužívám. Motor prostě nejede na 100%! Získávám jen v dlouhém výběhu za překážkou, ale to tentokrát nestačí. Od druhého kola jezdím víceméně s konstatní ztrátou 5-10 sekund na 8. místo… To se nezmění až do cíle, takže letošní MČR Masters dojíždím na 9. místě. Očekávání byla o chlup vyšší, ale vzhledem k podmínkám na trati a aktuálnímu stavu, to lepší být nejspíš nemohlo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

V neděli se jelo na částečně pozměněné trati, která byla o něco techničtější a asi i fyzicky náročnější. Vzhledem ke skutečnosti, že byl závod vyhlášen i jako finále Oderského poháru, startovali v půl jedné společně s naší kategoriíi Masters A i Junioři, kategorie Elite a Masters B. Celkem 54 borců. Řazení na startovní rošt proběhlo stylem „kdo dřív přijde, ten má lepší flek“ nebo v nějterých případech podle pravidla „kdo přijde poslední, jde do první lajny“… Stojím samozřejmě někde kolem 40. místa… 😀 Po startu hned za první zatáčkou pád , který se mi ještě podaří objet, a když následně dojde k ucpání trati na první vracečce, prvních 25 lidí nezadržitelně mizí vpřed… V tu chvíli navíc už i jim odjíždí Luboš Petruš. Tady se rozhodovalo. Po včerejšu mám dost těžký nohy, ale na lepivým bahně jedu relativně s jistotou. Když vidím, jak se kolem mě válí po zemi několik juniorů, začínám podléhat dojmu, že nejsem technicky až tak marnej. Jednu rozbahněnou zatáčku běhám – je to rychlejší. V asfaltovým výjezdu ale (po včerejšku) nejsem schopnej zvednout zadek ze sedla a travnatej výběh – podobnej tomu, kde jsem včera s kolem na rameni běhal jako gazela – se mění v utrpení. Tentokrát kolo sotva tlačím a o běhu nemůže být řeč. V opačně klopený zatáčce ve svahu nad výběhem mě kroska neposlouchá a tak musím zase kousek po svých. Projedu kolem depa a ve výjezdu na cílovou rovinku seskakuju počtvrtý . Na asfaltu, kde bych v obvyklé formě asi stahoval nějaké vteřinky, si dneska tak akorát chvilku odpočinu… A to celé ještě pětkrát! Postupně je to těžší a těžší, kolo se obaluje bahnem, brzdy a šaltr se zanáší trávou…. No jo no, když to není posekaný…. Jinak se nestane vlastně už nic zajímavýho. Snad jen když mi Petruš dává rundu, tak se vracím zpátky do reality,co se týče tý mojí techniky. Marnej jsem pořád. A to dost! 🙂

Cílem projíždím někde kolem 30. místa, což znamená 7. místo v Masters A a posun do TOP5 v celkovém pořadí poháru. O víkendu si dám – vzhledem k přetrvávající rýmičce bez velkých očekávání – ještě dvojboj Jabkenice a Čáslav. Těch 45 závodů by pro letošek už mohlo stačit!