Hnízdil Team

První opravdový survival – OKSUOKAR

Márvyvem Rakousko po zpátku a udělej z toho název expedice. Po 80 hodinách bez jídla, jsme se rozhodli, že musíme pokračovat v dalších a dalších zkouškách. Nezůstat na jednom místě. Neustrnout, nezahálet, neupadnou do stereotypu. Hned večer po ukončení hladovky kupodivu všichni kývli na návrh, že bychom se mohli vypravit do Rakouska a zkusit si první menší survival.  Jakožto nejzkušenější ze skupiny, podobných výprav znalý, jsem se zhostil funkce horského vůdce a týden před odjezdem se nám nakonec skupina solidně rozrostla až na 7 statečných. Prakticky pro všechny to byla první zkušenost s podobným „extrémem“, a tak bylo zajímavé sledovat jak se vyvíjela dynamika skupiny. Navíc není nad to, vyrazit si s přáteli jen tak „zgumovat držku“ do hor. 🙂

Velká parta dávala tušit zajímavému vývoji. Všichni dostali plno cenných rad jak na to, instrukce kam, kdy, jak a co sebou. Vybavení jsme nepodcenili a v pátek v 16:30 jsme měli sraz v Klášterci.

Doležalovi a Jéža jeli Batmobilem, zatímco já, Marcel, Bidpaj a Víťa jsme cestovali Šinkansenem. Marcel vzal vysílačky, takže jsme komunikovali skrze auta a to byla fakt sranda největší! V 23:30 jsme definitivně opustili komfortní zónu a nevrátili se do ní až do neděle. U Langbathsee byl sice krásný výhled na hvězdy, ale namrzlá tráva a lehký opar nad jezerem dával tušit, že noc bude chladná. Naštěstí jsme si přibalili teplé spodní prádlo…

pred1

langbathsee_rano

Ráno jsme se probudili do krásnýho dne. Všechno namrzlý, konečně byl vidět náš cíl – vrchol Brunnkogel. U snídaně a svařáku jsme hned prozkoumávali cestu, kterou pro výstup použijeme. Již předem jsme zvolili Schafluckesteig, což byla cesta via ferrata, nicméně hodnocená pouze A/B tzn. pro děti.

pred

Vyrážíme a nástup pod kopec je čistý. Každý jsme vybaveni na noční bivak a několik hodin práce. Váha vybavení je cca 13-15 kg na jednoho, jen Láďa má krosnu těžší, protože je prostě jinej. 🙂 Pod klettersteig dorážíme v dobrý náladě. Stoupání je to jednoduché, ale pro začátek a na zkoušku je to přesně to, co většina potřebuje. Neriskujeme a po hodině a kus opět sundaváme úvazky a pokračujeme v bitvě s horou.

viaferrata1viaferrata2

Po několika hodinách těžkého výstupu v mohutném větru a prvním alpském sněhu jsme tu! Vrchol zdolán. Zapisujeme se do vrcholové knížky a nezdržíme se dlouho. Čeká nás další cíl – najít jeskyni Hochlecken Groshole. Jak obtížné to bude zjišťujeme v následujících hodinách.

brunnkogel1brunnkogel2brunnkogel3

Po krátkém sestupu trochu mapujeme a přichází největší test výpravy. Z původně plánovaného pochodu po turistické cestě se stává pomalé lezení bez jištění skrze propadliny a menší dropy. Skupina trochu znejistí, protože s 15 kg na zádech není podobný sestup sranda.

sestup_1

Tady si mnoho členů skupiny posunulo práh vnímání dobrodružství, ale vše jsme zvládli a pokračovali traverzem k jeskyni. Nejdříve malé „Biwakhohle“ a poté, po překonání krátké skalní římsy, k nejdelší jeskyni v oblasti „Hochlecken Groshohle“. Z nenápadného vstupu se vyklubala naprosto majestátní hala a přibližně 400 metrů dlouhá jeskyní klenba.

hohle4

Jeskyni celou projdeme a je to naprosto dokonalý. Couráme tam dobrou půlhodinu a následně se radíme o dalším postupu. Původně zamýšlené přespání v jeskyni vzhledem k očekávanému počasí rušíme – sestup by odtud byl za deště ráno velice obtížný. Na cestě jsme v tu chvíli již téměř 7 hodin. Sestup do údolí je náročný a nebezpečný. Začíná mrholit, a tak hledáme útočiště u opuštěné staré roubenky, která v létě slouží jako občerstvení. Stmívá se a jako tuláci nalézáme vlez na půdu, kde bývalo seno a nyní tu jsou jen bobky od kuny a pár pavouků. Ideální na přečkání šílené noci. Vydatně prší, ale v našem hotelu vládne dobrá nálada – prospíme se téměř 12 hodin a vyruší nás jen vlastní chrápání a pavouci, kteří nám lezou po tvářích.

chata2chata1

Ráno brzo zmizíme a trekem přes hřeben se vydáváme zpět k autům u Langbathsee. Všichni toho měli dost, ale prahy fyzické kondice a psychické odolnosti jsou zase o kus výše! Všichni odvedli parádní výkon a nasbírali zkušenosti do dalších výprav. 🙂

back1

po1

Co bude naše další challenge? 🙂

Sledujte další fotky pod článkem!